Indkøbskurv

Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger
Holm-s ApS
CVR nr. 36467355
Århusvej 29 – 4800 Nykøbing F.
info@holm-s.dk
+45 70404800
Etableringsår 2014

Betaling

Hos Holms kan der betales med:

  • Dankort, VISA, Mastercard, JCB, American Express og UnionPay International betalingskort. Derudover kan der betales med EAN.
  • Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Holms. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
  • Ved bestilling med EAN nr., bedes du oplyse firmanavn, EAN-nr., CVR-nr., kontaktperson, betalings- og leveringsadresse samt telefonnr.

Din bestilling

Du skal være opmærksom på, at din afgivelse af bestilling IKKE er en juridisk bindende aftale. Der er først indgået en bindende aftale mellem dig og Holm-s ApS, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra Holm-s ApS.

Afgivelse af bestilling

Afgivelse af bestilling via www.holm-s.dk er ikke en juridisk bindende aftale. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en ordrebekræftelse. Det betyder, at Holm-s ApS har mulighed for at annullere din bestilling som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt, hvis varen ikke er på lager og lignende situationer.

Når du har afgivet en bestilling via www.holm-s.dk, vil Holm-s ApS system sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Kvitteringen er ikke en ordrebekræftelse.

Du vil ved afsendelse af vare(r) modtage en ordrebekræftelse fra Holm-s ApS. Når først du har modtaget denne, er der indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og Holm-s ApS.

Levering

Holms benytter GLS pakkeshop og Danske Fragtmænd til levering i Danmark.

Alle varer er normalt lagervarer og leveres inden for 1-2 hverdage. Ved eventuelle udsolgte varer vil du naturligvis blive kontaktet med det samme.

Levering med GLS til GLS pakkeshop
Ordre bestilt før kl. 14.00 på hverdage sendes samme dag.

Levering med Danske Fragtmænd
Ordre bestilt før kl. 11.00 på hverdage sendes samme dag. Ordre leveret med Danske Fragtmænd er levering-til-kantstens-levering.

Når varen afsendes fra vores lager, modtager du en mail eller SMS-besked med tracking-nummer, så du kan følge varen, og se hvornår den cirka bliver levereret til din adresse.

Skulle der mod forventning være fejl eller mangler i den modtagne/sendte ordre, bedes du kontakte os hurtigst muligt, efter at du har modtaget din ordre.

Vi tager forbehold for situationer, hvis en vare er udsolgt/udgået, og ikke kommer på lager igen. I sådanne situationer er vi nødt til at annullere din ordre helt eller delvist. Vi tilbyder naturligvis at vejlede og hjælpe med et lignede produkt. Holms er IKKE forpligtiget til at tilbyde et erstatningsprodukt.

Afhentning direkte på lager
Hvis du ønsker at afhente din ordre direkte på vores lager, kan dette kun ske efter forudgående aftale.

Transportskade og andre reklamationer
Modtager du en transportskadet pakke, eller opdager du fejl på produktet, skal dette anmeldes til Holms inden for 24 timer, fra du har modtaget pakken.

Modtager du en pakke med synlige skader, bør du nægte modtagelse af pakken. Pakken sendes retur af fragtfirmaet til os, og vi opretter sagen med transportøren, og sender straks en ny ordre til dig.

Dokumentation af transportskade eller andre reklamationer
Som dokumentation på skaden er det altid en god idé at tage et foto af kassen/skaden udvendig, indvendig og/eller af skaden på produktet, som du bedes maile til os på info@holm-s.dk sammen med ordrenr. og kontakt-oplysninger.

Fragt

Der pålægges et mindre fragtgebyr på 49,- på alle ordre.

For varer til Grønland, Færørene samt Norge og Sverige gælder andre fragtpriser*.

Salg til udlandet*
Vi sender gerne til udlandet efter forudgående aftale. Send en mail til info@holm-s.dk for yderligere oplysninger og fragtpriser.

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Holms.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
d) får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode

For at kunne benytte fortrydelsesretten er det et krav, at varen er ubrugt og i original emballage. Fortrydelsesretten kan altså kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde, og fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenlyst forringer varens salgsværdi væsentligt.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til info@holm-s.dk eller kontakte os på tlf. +45 70404800. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt oplyse ordrenummer, tydelig firmanavn, kontaktperson, adresse og telefonnummer.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Erhvervskunder
For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem kunden og Holm-s. Som erhvervskunder betragters private virksomheder, offentlige institutter, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Returvarer sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

2. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

3. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

4. aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.

5. Kaffe, te, juice og samt samt andre fødevare tages ikke retur.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Når vi har modtaget og godkendt returneringen, vil vi hurtigst muligt og senest 14 dage efter tilbagebetale beløbet til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Husk at gemme din forsendelseskvittering som dokumentation for, at varen er sendt retur til os.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Holm-s ApS
Århusvej 29
4800 Nykøbing F.

Du kan også fortryde købet og aflevere den personligt på ovenstående adresse – dog kun efter forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Du bedes notere tydeligt, at du ønsker varen retur. Er der købt flere varer på samme ordre, skal du ligeledes noterer hvilken varer du ønsker retur.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

Reklamationsret

Købelovens mangels-regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos Holms har du selvfølgelig 12 mdr. garanti og 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Holms er ikke erstatningsansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, tabt avance, produktionstab eller for tab som følge af, at maskiner ikke kan benyttes som forudsat, ligesom Holms ikke er erstatningsansvarlig for tab som følge af, at maskiner/udstyr er utæt, defekt eller på anden måde beskadiger andet løsøre, bygning eller installation.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Holm-s ApS
Århusvej 29
4800 Nykøbing F.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med Holms, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • evt. Virksomhed (ved salg til det offentlige – oplyses EAN nr.)
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Holms og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Kun www.holm-s.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.holm-s.dk er ejer og direktør Søren Holm Larsen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Holms videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret på www.holm-s.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til www.holm-s.dk via e-mail info@holm-s.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, bedes du rette henvendelse til www.holm-s.dk enten pr. mail eller telefon, og vi vil straks behandle din klage. Skulle det mod forventning ikke lykkes at finde en god løsning på dit problem, kan du indgive din klage til forbrugerklagenævnet: Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby.

§8. Lov og værneting
Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelig domstole.