Forside / Handelsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle aftaler om Holm-s ApS’ salg og levering af serviceydelser til både private- og erhvervskunder. Betingelserne udgør sammen med ordrebekræftelsen det samlede aftalegrundlag for Holm-s ApS’ salg og levering til dig. Måtte du selv have indkøbsbetingelser, som du har trykt på ordrer eller på anden måde meddelt til Holm-s ApS udgør disse ikke en del af Aftalegrundlaget. Ændringer af og tillæg til Aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.
GENERELLE OPLYSNINGER
Holms ApS
CVR nr. 36467355
Århusvej 29B – 4800 Nykøbing F.
info@holm-s.dk
+45 70404800
Etableringsår 2014
AFGIVELSE AF BESTILLING
Bestilling af varer sker via www.holm-s.dk.
Afgivelse af bestilling på www.holm-s.dk er ikke en juridisk bindende aftale. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en ordrebekræftelse. Det betyder, at Holm-s ApS har mulighed for at annullere din bestilling som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt, hvis varen ikke er på lager og lignende situationer.
Når du har afgivet en bestilling via www.holm-s.dk, vil Holm-s ApS’ system sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Kvitteringen er ikke en ordrebekræftelse.
Du vil ved afsendelse af vare(r) modtage en ordrebekræftelse fra Holm-s ApS. Der er først indgået en bindende aftale mellem dig og Holm-s ApS, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra Holm-s ApS.
BETALING
Hos Holm-s ApS kan der betales med:
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Holm-s ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Ved bestilling med EAN nr., bedes du oplyse firmanavn, EAN-nr., CVR-nr., kontaktperson, betalings- og leveringsadresse samt telefonnr.
KØB PÅ KREDIT
I visse tilfælde kan køb foretages på kredit. Her skal du betale 50 % af købesummen i forbindelse med bestillingen. Restbetalingen er forfalden til betaling 14 dage efter færdig installation. Ved køb på kredit indgås aftale om ejendomsforbehold i varen således, at ejendomsretten først overgår til dig, når den fulde købesum er erlagt. Ved betalingsmisligholdelse, kan Holm-s ApS tage den solgte vare tilbage. Udgifter forbundet med tilbagetagelse af varen opkræves hos dig.
Uanset ejendomsforholdet betales morarente ved for sen betaling på 3 % pr. påbegyndt måned.
FRAGT OG LEVERING
Holm-s ApS benytter GLS pakkeshop og Danske Fragtmænd til levering i Danmark. Holm-s ApS forbeholder sig retten til at vælge speditør.
Alle varer er normalt lagervarer og leveres inden for 1-2 hverdage. Ved eventuelle udsolgte varer vil du naturligvis blive kontaktet med det samme.
Der pålægges et mindre fragtgebyr på Kr. 69,00 eksk. moms på alle ordre. For varer til Grønland, Færøerne, Norge, Sverige samt udland gælder andre fragtpriser*.
LEVERING MED GLS TIL GLS PAKKESHOP
Mindre pakker med en vægt på max 25 kg sendes med GLS. Ordre bestilt før kl. 13.00 på hverdage sendes samme dag.
LEVERING MED DANSKE FRAGTMÆND ELLER TEAM JK TRANSPORT
Større pakker sendes med Danske Fragtmænd eller Team JK Transport. Ordre bestilt før kl. 11.00 på hverdage sendes samme dag. Ordre leveret med Danske Fragtmænd er levering-til-kantstens-levering.
Når varen afsendes fra vores lager, modtager du en mail eller SMS-besked med tracking-nummer, så du kan følge varen, og se hvornår den cirka bliver levereret til din adresse.
AFHENTNING DIREKTE PÅ LAGER
Hvis du ønsker at afhente din ordre direkte på vores lager, kan dette kun ske efter forudgående aftale.
SALG TIL UDLANDET*
Vi sender gerne til udlandet efter forudgående aftale. Send en mail til info@holm-s.dk for yderligere oplysninger og fragtpriser.
FORSINKET LEVERING
Hvis Holm-s ApS forventer en forsinkelse i leveringen af varer og/eller serviceydelser informerer Holm-s ApS dig om det og oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen og ny forventet leveringstid. Hvis Holm-s ApS undlader at levere serviceydelser senest 30 dage efter den aftalte leveringstid af årsager, som du er uden ansvar for, kan du ophæve den eller de ordrer, der er berørt af forsinkelsen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til Holm-s ApS. Du har ikke andre rettigheder i anledning af forsinket levering.
TRANSPORTSKADE OG ANDRE REKLAMATIONER
Modtager du en transportskadet pakke, eller opdager du fejl på produktet, skal dette anmeldes til Holm-s ApS inden for 24 timer, fra du har modtaget pakken.
Modtager du en pakke med synlige skader, bør du nægte modtagelse af pakken. Pakken sendes retur af fragtfirmaet til os, og vi opretter sagen mod transportøren, og sender straks en ny ordre til dig.
Du skal undersøge alle varer ved leveringen. Hvis du opdager en fejl eller mangel, som du ønsker at påberåbe dig, skal du straks meddele dette skriftligt til Holm-s ApS. Hvis en fejl eller mangel, som du har opdaget eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Holm-s ApS, kan fejlen/manglen ikke senere gøres gældende.
Vi tager forbehold for situationer, hvis en vare er udsolgt/udgået, og ikke kommer på lager igen. I sådanne situationer er vi nødt til at annullere din ordre helt eller delvist. Vi tilbyder naturligvis at vejlede og hjælpe med et lignede produkt. Holm-s ApS er IKKE forpligtiget til at tilbyde et erstatningsprodukt.
REKLAMATIONSRET OG GARANTI
Købelovens regler om mangler finder anvendelse på varekøb. Bemærk venligst, at der gælder forskellige regler for forbrugerkøb og erhvervskøb.
Når du handler hos Holm-s ApS har du selvfølgelig 12 mdr. garanti og 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
DOKUMENTATION AF TRANSPORTSKADE ELLER ANDRE REKLAMATIONER
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Som dokumentation på skaden er det altid en god idé at tage et foto af kassen/skaden udvendig, indvendig og/eller af skaden på produktet, som du bedes maile til os på info@holm-s.dk sammen med ordrenr. og kontakt-oplysninger.
HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. I erhvervskøb skal du reklamere straks.
VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Holm-s ApS
Århusvej 29B
4800 Nykøbing F.
BEHANDLING AF REKLAMATIONER
Inden rimelig tid efter at Holm-s ApS har modtaget meddelelse fra dig om en fejl eller mangel og undersøgt kravet, meddeler Holm-s ApS dig, om fejlen eller manglen er omfattet af garantien. Inden rimelig tid efter at Holm-s ApS har afgivet meddelelse til dig om, at en fejl eller mangel er omfattet af garantien, afhjælper Holm-s ApS fejlen eller manglen.
Holm-s ApS er ikke ansvarlig over for dig for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.
Holm-s ApS er ikke ansvarlig over for dig for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for Holm-s ApS’ kontrol, og som Holm-s ApS ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder.
Holm-s ApS er ikke erstatningsansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, tabt avance, produktionstab eller for tab som følge af, at maskiner ikke kan benyttes som forudsat, ligesom Holms ikke er erstatningsansvarlig for tab som følge af, at maskiner/udstyr er utæt, defekt eller på anden måde beskadiger andet løsøre, bygning eller installation.
FORTRYDELSESRET FOR FORBRUGERE
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Holm-s ApS. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
For at kunne benytte fortrydelsesretten er det et krav, at varen er ubrugt og i original emballage. Fortrydelsesretten kan altså kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde, og fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenlyst forringer varens salgsværdi væsentligt.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til info@holm-s.dk eller kontakte os på tlf. +45 70404800.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt oplyse ordrenummer, tydeligt firmanavn, kontaktperson, adresse og telefonnummer.
Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om, at du gør brug af din fortrydelsesret.
FORTRYDELSESRET FOR ERHVERVSKUNDER
For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem dig og Holm-s ApS. Som erhvervskunder betragtes tillige private virksomheder, offentlige institutter, foreninger, fonde og selvejende institutioner.
RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Returvarer sendt pr. efterkrav modtages ikke.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om at du påberåber dig din fortrydelsesret.
VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
TILBAGEBETALING AF KØBESUMMEN
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Når vi har modtaget og godkendt returneringen, vil vi hurtigst muligt og senest 14 dage efter tilbagebetale beløbet til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Husk at gemme din forsendelseskvittering som dokumentation for, at varen er sendt retur til os.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Holm-s ApS
Århusvej 29B
4800 Nykøbing F.
Du kan også fortryde købet og aflevere den personligt på ovenstående adresse – dog kun efter forudgående aftale.
HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Du bedes notere tydeligt, at du ønsker varen retur. Er der købt flere varer på samme ordre, skal du ligeledes noterer hvilken varer du ønsker at returnere.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.
© 2025 Holm-s – Designet af Aveo web&marketing